اخبار استان ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پزشکیان، جلیلی، قالیباف و پورمحمدی هر کدام در کهگیلویه وبویراحمد چقدر رای آوردند؟

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد نتایج آرای انتخابات نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان را اعلام کرد.

اعلام نتایج آرای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کهگیلویه وبویراحمد

به گزارش پایگاه خبری امید زاگرس، سیدجواد هاشمی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری انتخابات در استان بدون هیچ مشکلی و در کمال امنیت و آرامش برگزار شد، گفت: یکی از بی نظیرترین انتخابات از حیث آرامش و سلامت را روز گذشته در استان برگزار کردیم.

رئیس ستاد انتخابات استان افزود: طبق اعلام وزات کشور جمعیت واجد شرایط در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استان۵۸۰ هزار نفر بود که ۳۵ هزار نفر رای اولی بودند.

وی تصریح کرد: ۵۳۸ شعبه در ۲۲ حوزه انتخابیه ثابت و سیار، روستایی و عشایری تا ساعت ۲۲ شب گذشته آراء مردم را جمع آوری کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان اعلام کرد که از مجموعه ۲۹۱ هزار و ۳۸۳ تعرفه مصرفی، آراء ماخوذه ۲۸۸ هزار و ۹۳۷ بود و آراء صحیح ۲۸۲ هزار و ۲۱۸ مورد و تعداد آراء باطله ۶ هزار و ۷۱۹ مورد بود.

هاشمی عنوان کرد: در مجموع مسعود پزشکیان با ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ رای، ۴۰ درصد آرای ماخوذه را کسب کرد.

به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، سعید جلیلی با ۱۰۲ هزار و ۱۲ رای ۳۹ درصدآرای ماخوذه را کسب کرد.

هاشمی تصریح کرد: محمدباقر قالیباف ۵۵ هزار و ۳۴۸ رای که در مجموع ۱۸ درصد آرا و حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی یک هزار و ۵۱۸ رای یعنی یک درصد آراء ماخوذه را کسب کرد.

رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه ۹۸.۳ درصد استعلام ها به صورت آنلاین بود گفت: تمام زیرساخت های آماده و برخط بود.

هاشمی ادامه داد: ۱.۷ استعلام‌ها آفلاین بوده که مربوط به مناطق عشایری است، ضمن اینکه استعلام فوتی و تکراری در سامانه وجود نداشت.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه بیشترین مشارکت مربوط به شهرستان بویراحمد بود، عنوان کرد: طبق آراء ماخوذه درصد مشارکت مردم در استان ۴۹.۳ درصد است و طبق آراء مصرفی میزان مشارکت مردم ۴۹.۸ درصد است.

هاشمی از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد و گفت: رسانه ها پا به پای اعضای ستاد انتخابات اقدام به انعکاس حضور مردم در پای صندوق رای کردند که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *