نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید دارای نظریه و مدل تعلیم و تربیت باشد و بتواند این وزارتخانه را از انبوه چالشها و مشکلات عبور دهد گفت: به دانشآموزان چگونگی زیستن و تعامل با اجتماع و مهارت را نیاموختهایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اقداماتی که وزیر آینده آموزش و پرورش باید انجام دهد اظهار داشت: دومین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هم نتوانست از مجلس رأی لازم را برای تصدی در وزارتخانه مهم و زیربنایی آموزش و پرورش کسب کند. آیتالله رئیسی در سریعترین زمان ممکن گزینه پیشنهادی جدید را برای ساماندهی مشکلات و چالشهای این وزارتخانه به مجلس معرفی کرد.
الهیان افزود: گزینه پیشنهادی وزارت مهم و استراتژیک آموزش و پرورش باید فردی باسابقه، متخصص و با تجربه در حوزه تعلیم و تربیت باشد زیرا به نظر میرسد مهمترین بحران وزارت آموزش و پرورش در طول چند ماه اخیر عدم وزیر در این وزارتخانه بوده که باید وزیر آن دارای مدل و نظریه در حوزه تعلیم و تربیت باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز مشکل اصلی نوجوانان ما بحران بیهویتی است که حاصل نداشتن یک الگو برای تعلیم و تربیت در طول سالهای گذشته بوده است.
وی تصریح کرد: حفظیات تکالیف و فشار درسی به دانشآموزان تحمیل میشود اما در مورد تعلیم و تربیت و چگونه زیستن به آنها چیزی نیاموختهایم و به دانشآموز مهارتهای اجتماعی برای تعامل با جامعه آموزش ندادهایم؛ متأسفانه دانشآموزان را در فضای مجازی ولنگار رها کردهایم که پر از مخاطرات و مشکلات روحی زیاد برای آنها است.
عضو مجمع نمایندگان استان تهران افزود: گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش باید در ارتباط با مشکلات سختافزاری، تعداد معلمان، رتبهبندی معلمان، مطالبات معوق معلمان و … با هیأت دولت و شخص رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه در تعامل بوده و همکاری با مجلس را هم در دستور کار داشته باشد.