اخبار استان ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - 2 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

طرح ارسال لیست هوشمند بیمه ای کارفرمایان از امروز در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح لیست هوشمند بیمه ای کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی از امروز (نهم خردادماه) برای کارفرمایان عملیاتی شد.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
به گزارش پایگاه خبری امید زاگرس، رسول چراغ سحر گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی فرایند ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، سامانه متمرکز لیست هوشمند طراحی و راه اندازی و از امروز برای بهره برداری کارفرمایان در دسترس قرار گرفته است.
وی افزود: با توجه به رویکرد نوین سازمان تأمین‌ اجتماعی مبنی بر یکپارچه‌سازی، هوشمندسازی و شفاف‌سازی و بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر دستیابی به تأمین‌ اجتماعی هوشمند، برنامه عملیاتی هوشمندسازی لیست‌های حق بیمه ارسالی کارفرمایان در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و از نهم خردادماه جاری در ۷ استان از جمله کهگیلویه و بوراحمد اجرا می شود.

چراغ سحر گفت: در این پروژه تلاش شده است تا بخش عمده کنترل‌هایی که تاکنون بعد از تکمیل و ارسال لیست حق‌بیمه، در شعب و در غیاب کارفرما بر روی لیست‌های دریافتی اعمال و در مواردی سبب ایجاد بدهی یا اعمال جریمه برای کارفرمایان می‌شد، به‌صورت برخط و در زمان ثبت لیست بر روی آن اعمال شود و بازخورد لازم برای اصلاح اشکالات و نواقص احتمالی به کارفرما داده شود.
وی افزود: با اجرای پروژه لیست هوشمند و تعمیم آن به‌صورت کشوری، تمامی پردازش‌های لیست حق بیمه کارفرمایان به‌صورت متمرکز و هوشمند و همزمان با تکمیل لیست انجام می‌شود و کارفرما فرصت خواهد داشت نواقص احتمالی را پیش از ارسال آن رفع کند
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: سامانه لیست هوشمند بیمه ای به گونه ای طراحی شده است که تا زمانی که پردازش و پرداخت از طرف کارفرما موفقیت آمیز نباشد، هیچ گونه سابقه ای ایجاد نمی شود و لیست نیز به شعبه تامین اجتماعی منتقل نخواهد شد.
وی گفت: برای ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، کارفرمایان باید به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir مراجعه و در منوی کارفرمایان، گزینه  لیست حق بیمه و ارسال لیست حق بیمه را انتخاب و سپس نام کارگاه خود را مشخص کنند و فرایند ارسال لیست هوشمند را تا پایان ادامه دهند.
وی مهم‌ترین مزایا و دستاوردهای لیست هوشمند را شامل پرداخت برخط و آسان حق‌بیمه، جلوگیری از تضییع حقوق بیمه‌شدگان با ایجاد خطای کاربری، انجام برخط پردازش‌های لیست و مطلع شدن برخط کارفرمایان از نتیجه پردازش‌ها، کاهش ازدحام در شعب و پیشگیری از معطل شدن مراجعان، ایجاد نشدن بستانکاری‌های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی‌ها و جرایم پرداخت لیست، کنترل عناوین شغلی و ریز دستمزدها، کنترل میزان رشد دستمزدها و مزایای مشمول کسر حق بیمه و جلوگیری از بروز خطا و اعتراض کارفرمایان برشمرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *